Mar 21, 2011

Johnny Punk Beroleh.. Lu tahu Beroleh di mana? (part 2)


Kelihatan Effendi Mahmud sedang leka menghisap Choki choki sambil matanya terpejam celik beberapa kali mengecap nikmat. Biawak yang merangkak melintas di hadapannya tidak dihirau lagi. Apatah lagi musang yang sudah masuk ke reban. Keduri la jawabnya.

PIN!! PIN!!

Bertempiaran musang yang sedang mencega keaplaan ayam-ayam Pak Endut Mat Lazim. Biawak yang tadi berjalan perlahan berpura-pura mati namum ekornya bergerak sedikit sedikit. Sugguh memalukan cara menyelamatkan diri. Pak Endut Mat Lazim tahu yang biawak tersebut belakon, tetapi hanya pandang sebelah mata. Pak Endut Mat Lazim yang baru sahaja pulang dari kedai Husin, di bakul motornya jelas bungkusan makanan ringan. Kali ini pandangan Effendi Mahmud beralih ke bakul motor Pak Endut Mat Lazim. Choki choki tadi diletakkan kemas di tepi tangga betol sebelah pintu. Masih ada separuh. Nyata tindakannya meletakkan di situ hanya sementara, sebentar lagi pasti dicapainya semula.

Pak Endut Mat Lazim. Gua rasa dia punya punk lagi true.


"Mut!!", seru Pak Endut Mat Lazim.

Pantas Effendi Mahmud melompat ke bawah. Sangkanya Pak Endut Mat Lazim akan memberikan bungkusan makanan ringan.
PANGG!! 

Pantas lagi tangan Pak Endut Mat Lazim menghayun tepat pada telinga dan seterusnya ke tepi dahi Effendi Mahmud. Pak Endut Mat Lazim memang terkenal dengan panas baran. Pernah dulu seekor seladang liar mengamuk dihentak tulang belakangnya dek Pak Endut Mat Lazim. Semua gara-gara seladang itu meragut di tanah terbiar milik arwah isterinya. Banyak lagi kisah panas baran Pak Endut Mat Lazim ni kalau nak diceritakan.

Berpinar kepala Effendi Mahmud. Tatkala itulah, Effendi Mahmud terfikir mengenai abangnya. Selama ini dia kerap berfikir kenapa abangya, Johnny menjadi seorang yang sangat punk di Beroleh.. Hari ini, setelah 10 tahun asyik menjadi beg tumbuk bapanya, Effendi Mahmud memasang tekad akan menjadi seorang yang sangat punk juga. Malah lebih punk dari Johnny. Snek lazat tadi hanya tinggal kenangan. Suasana sangat berdengung ketika ini.

"Apesal ko biar biawak tidur bawah tangga?!!!", tempik Pak Endut Mat Lazim.

*      *      *

Melati masih lagi membisu. Sangat menjengkelkan.


Bersambung....

p/s: gua sedang berangan hal kamera sekarang.. Jangan cari pasal



Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

7 comments:

Kepala Mancis said...

manja sial pak endut.

June Usri said...

haha . sengal sengal betul

Anonymous said...

rasa nak lempang biawak tu.bangang pertvert.

Pert Doherty said...

keh keh.. lu blum kena dengan pak endut

Pert Doherty said...

June.. lu gila?

Pert Doherty said...

anon.. meh la.. gua bawak biawak kt lu kang diam pula

cikpia said...

cepat sambung!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...