Mar 4, 2011

Boneka Tua

Dalam kesamaran mentol 10watt itu, gua dapat perhati dengan jelas kaki patung itu menggelitik. Darah semakin membanjiri lantai bilik. Hanyir. Lebih hanyir dari nanah diabetis. Gua segera menekup hidung dengan sapu tangan.

Patung yang boleh dikawal menggunakan tali itu bingkas bangun. Gua kaget. Patung itu melulu ke arah dinding. Barangkali matanya sudah tidak dapat berfungsi. Dua tiga kali ia bangun lalu melanggar dinding. Memalukan.

Gua bergerak perlahan ke arah patung itu. Lantas gua sigung tepat pada tulang pipi. Terpusing kepalanya ke belakang sambil darah memancut keluar dari mulutnya. Patung itu semakin hilang kawalan, jalan mengundur. Gua tergelak kecil melihat gelagatnya.

*      *      *

Langit cerah. Gua kebah. Gua senyum ajak kawan makan-makan. Seronok.

p/s: Ada kawan buat blog secara senyap-senyap. Celake..

http://bonekatua.blogspot.com/

Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

1 comment:

Boneka Tua said...

weh..tQ...hehe..pakcik terharu,,tp mane lu dpt gambar boneka tu??
lawa..nk boleh??
hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...