Mar 30, 2011

Binatang

"Binatang!! Binatang!!!"

"Semua binatang!!!", Matain marah-marah.

Habis dilempar semua perkakas yang ada depan matanya.

Dari perkakas dapur seperti sudip, lesung, kuali, periuk, kukus semua dilesir. Tak usah kata perkakas dapur, crankshaft, clutch plate, serta kepok Vespa juga jadi mangsa. Asal benda yang boleh diangkat dan dilempar, Matain lempar.

"Arghhhh!!! binatang!!!", jerit Matain lagi.

Kali ini mata Matain tertumpu pada satu buku. Dicapainya. Ditenungnya lama-lama.

Macam tersampuk dek setan pula si Matain. Sekejap meraung-raung. Sekejap senyap. Gua yang dari tadi stalk si Matain ni pun jadi macam nak terkena sampuk juga.

"Binatang!!!", gua melulu ke arah Matain. Gua terus capai buku di tangannya.

Terus gua letak semula tempat asalnya.

Gua lihat Matain macam terkedu. Gua buat tidak endah.

"Siapa kau? Kau dari mana?", Matain tanya sama gua.

"Lu diam-diam. Ni cerita gua. Suka hati gua la nak datang dari mana!!!", gua bentak.


Buku macam ni tak patut dilempar-lempar. Ingat tu Matain



p/s: Gua pun kadang-kadang protagonis......


 Tengok apa?!! Tak puas hati?!!
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...