Aug 31, 2010

31 Ogos 2010: Gua berjaya mendapatkan..

2 minggu lepas rasanya,

Aku, Lim dan Ijat Bonggo 2.. Duduk berbual mnegenai kehidupan. Kami bual gaya mafia lama, tanpa ada keluarkan sepucuk pistol pun. Duduk dengan otak yang sarat dengan masalah. Bermula dari kisah 'Samad si penjual burger', hinggalah ke soal keimanan.

"Ko ada tau tak pasal 'The Secret'?", Lim tiba-tiba mengajukan soalan yang kurang masuk akal ketika 3 pagi bulan ramadhan.

"Ntah, pebenda 'The Secret'?", aku bertanya semula.

"Laa.. Korang tak tau ke?", sambil buat muka ye-ye terhadap aku dan Ijat Bonggo 2.

Suasana pagi itu tiba-tiba seakan-akan berubah dek kerana sifat ingin tahu aku serta Ijat Bonggo 2.

Si Lim pun menerangkan secara simpel dan mudah difahami. Aku pun pergi kencing.

(cerita yang ni nanti aku sambung lain kali.. Insya Allah)

*      *      *


Hari ni pula, aku pergi Bandar Penggaram. Cari bahan buka. Aku mundar-mandir di bazar.Last-last sangkut kat satu kedai. Dia ada tulis 'Beryani Kambing'.

Aku berhenti kat situ,

"Cik, kambing", aku memberitahu kemahuan aku kepada pak cik yang jual itu.

Beliau ushar aku macam aku pernah rogol kambing beliau.

"Beryani kambing", aku mengubah susunan kata-kata. Mungkin kata-kata tadi membuat hati beliau panas. Mungkin beliau berfikir aku mngatakan dirinya kambing. Tapi takkan dia tak tahu susunan ayat aku punyai tanda koma??

Beliau masih pandang paiseh lagi kat aku.

"Mungkin memang muka pak cik ni macam ni, atau muka aku macam Raul Albiol??", detik hatiku.

"Berapa? Satu??", tiba-tiba satu pertanyaan terpacul keluar dari mulut beliau.

"Haa..", itu je yang dapat keluar dari mulut aku setelah meneliti kelakuan pak cik ni.

Gua pun amik bungkus nasik tu, bayar RM6 dan mundar-mandir kembali.

*      *      *

Tiba waktu berbuka, aku landing dekat mapley yang ada kat Carrefour. (Time kat sini ada macam-macam cerita sebenarnya, tapi aku malas nak cerita, meresap)

6 ringgit pun 6 ringgit la.. Janji best. huhu
Aku buka je macam orang Islam normal yang lain. Tapi aku buka delay la dalam 5 minit, gara-gara kisah yang aku tak nak ceritakan tadi.

Habis makan, aku rehatkan minda bersama Si Harum, Si Gurih dan Si Nikmat. Mereka ni sangat paham kehendak aku. Mereka ini sayang pada aku. Mereka ini..... best.

Sambil Si Harum, Si Gurih dan Si Nikmat melayan kerenah aku. Fikiranku melayang-layang memikirkan kata-kata Lim dua minggu lepas. Mengenai 'The Secret'. Sebenarnya aku dah semakin mempraktikkan ajaran Lim ni dalam hidup aku dan banyak yang menjadi. huhu.. Terima kasih Lim. Terima kasih Tuhan kerana menghantar Lim untuk mengajarkan sesuatu kepada Pert.

"Aku mesti dapatkannya, minggu lepas aku datang takde, minggu ni mesti ada, kalau takde pun takpe, sekurang-kurangnya aku dah cuba", detik hati kecilku (lagi skali dalam entri ini).


*      *      *

Aku tiba di BP Mall.

Terasa lubang anusku mahu menganga. Cilaka. 

Aku bergegas ke kamar cinta anusku di dalam bangunan BP Mall itu.

"Oh man, ramainya orang", getus kalbuku.

Bagai di pasar dalam tu. Tapi takpe, aku tau ni ujian. Aku terus berdiri betul-betul di hadapan satu kamar cinta anus. Kemudian memegang tembok. Sambil berdoa.

"Ya Tuhan, aku mahu pintu di hadapanku ini adalah pintu yang paling awal terbuka dari pintu-pintu yang lain", aku berdoa dalam hati. Sambil mengawal pernafasan agar lubang anusku tidak mengalami ejakulasi awal.

Dalam sedang aku berkerut, tiba-tiba pintu dibuka.

"Yes, kaulah Tuhan yang maha kaya, maha bijaksana, I love u God..", aku getus lagi dalam hati.

Lincah buat apa yang patut, aku gegas pergi Popular. Mundar-mandir kali ke dua hari ini.

Ushar-ushar satu demi satu rak yang ada.

Rak Agama, ia tiada di situ.

Rak Motivasi, ia tiada di situ.

Rak Wanita, dengan harapan budak-budak  Popular ni salah susun di situ, namun ia juga tiada di situ.

Rak-rak lain aku ambil tak endah. Aku tau tiada di tempat lain.
Aku hampir putus asa.

Di kala itu, aku ternampak 'Quranic Law of.....', aku capai, rupanya buku lain. Tajuknya hampir sama. 'Quranic Law of Connection'. 

Aku belek sambil lewa dan bercangkung. Doa-doa agar buku yang aku cari ada. Tajuk dekat-dekat ni mesti ada dekat-dekat juga. Dalam belek-belek tu aku ternampak lagi satu 'Quranic Law of...'

"Yes, ATTRACTION!!!!!!!!", rasa macam ada sayap ketika itu.

Kali ni aku benar-benar capai dan terus bayar.

Aku keluar dari kedai tu sambil sengih-sengih. huhu.. Tak kisah la orang nak cakap apa. Ko tak pernah rasa macam apa yang aku rasa. Cari-cari dan cari, akhirnya dapat!!!!



Ni yang gua berjaya dapatkan..
Quranic Law of Attraction




Nak beli yang original bahasa inggeris, mahal RM75.. Ingat nak beli yang ini. Tapi, adoi..

The Secret ditulis oleh Rhonda Byrne
Aku balik umah dengan sengih. huhu.


p/s: muka aku memang ada rupa macam Raul Albiol kan?
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...