Nov 21, 2010

Antara Sahabat, Sijil dan Senapang Thompson (PART 1)

Itu hari, gua ada perjumpaan mafia. Macam biasa sebab gua ni abang besar, budak-budak agas jemput gua. Gua dah biasa dengan feeling ni. Tiga tahun lepas, gua lagi garang. Asal salah sikit gua pukul, tak perlu cakap banyak. Tak salah pun gua henyak.

Berbalik kepada perjumpaan mafia itu, gua dijemput atas sebab gua banyak link kat tempat yang mereka tuju itu. Bandar Bukit Sarang Semut. Dulu waktu gua agas, gua dengar-dengar nama itu pun ada sikit seram jugak. Tapi semenjak gua jadi panas baran, semua reti hormat sama gua.

Ok berbalik lagi sekali kepada cerita asal, perjumpaan mafia. Semua atas sebab seorang sahabat lama mahu ke sana mengambil sekeping kertas yang agak berharga bila di Malaysia. Katanya, beliau dah nak masuk alam pekerjaan, jadi kertas itu semakin penting. Gua tiada hal jika ini melibatkan masa depan kawan-kawan. Gua memang mementingkan persahabatan. Lagi satu sebab mereka mengajak gua adalah untuk perlindungan. Gua dah kenal sangat gengster-gengster di Bukit Sarang Semut itu semua baru nak naik. Jenis yang lipat lengan baju sampai bahu, tunjuk tatu gula getah. Gua tak hairan la kalau Persatuan Gengster-Gengster Malaysia (PGGM) akan terkubur suatu hari nanti bila melihatkan generasi baru alam gengster ini semakin buruk akhlaknya.

Maaf, kita kembali kepada cerita asal semula ya. Sahabat lama ini sering gua panggil dengan nama Mesut Kordi. Gua tak mahu menyatakan lebih lanjut mengenai hal ini, ini berkaitan maruah.

Sahabat gua yang gua maksudkan itu


*      *      *

Subuh ahad itu, gua baru sahaja menyelesaikan tanggungjawab gua. Kelihatan seorang kuli gua sedang mengemaskan barang-barang gua untuk ke Bukit Sarang Semut. Lengkap semuanya, rocket launcher, mini gun, desert eagle, dan juga senjata kegemaran gua senapang Thompson serta parang. Semuanya disertakan dengan unlimited ammo. Tapi gua tetap gemarkan senjata mafia lama-lama. Lebih-lebih lagi gua suka bertempur secara bersemuka, bukan serang hendap.

Senjata kegemaran gua
Bilik khas di rumah gua untuk senjata kegemaran gua sahaja,
tidak termasuk senjata-senjata lain

Tak lama lepas barang gua siap dikemas, gua ada dengar deruman enjin kenderaan di luar rumah. Dari bunyi, dapat gua taakul ini adalah kenderaan yang dinaiki sahabat gua itu. Tanpa banyak bicara gua terus naik dengan penuh gaya. Persis seorang pembunuh upahan merangkap ketua mafia yang menggerunkan.

Kenderaan itu terus meluncur laju. Suasana agak hening subuh itu. Membuat gua terkenang kisah-kisah lama, saat gua masih sangat panas baran dan karnivor.

*      *      *

bersambung
diharap bersabar, gua bukan robot

p/s: gua punya ganas sampai dijemput untuk jadi model cover album Morrissey.


Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

34 comments:

Kepala Manchiss said...

mafia tu sama ngn mapiau..xkurang xlebeh

Pert Doherty said...

lu ada hal dengan gua ke bai? (ayat time gu agas dulu)

Dush! Dush!! (bunyi gua pukul orang 3 tahun lepas)

atapsuketido said...

macam babi gambar kau haha

Pert Doherty said...

to atap, lu nampaknya macam ada sikit cemburu..

Kepala Manchiss said...

CRETT...CRETTT....(BUNYIK GUA MELEPAS 30 TAUN LEPAS MNUM AIR GAS)

Anonymous said...

apakah??

Pert Doherty said...

Ape la si la anad ni cret lak... hadui... busuk la celaka..

Pert Doherty said...

to anonymous.. apakah? jugak.. haha

Anonymous said...

lu memang otai perty..
mane lu rembat ini ak48 neh?
lu lesen armory ni lu amek ka?
mana lu kasi rasuah?

Pert Doherty said...

jgn tnye gua dia blog.. mmg gua takkan bgtahu selok belok jd mafia di malaysia.. ape2hal.. PM gua.. hahahaha.. Login facebook dapat RM100

Anonymous said...

waa.. xboley ckap ka?
lu ini kedekut punya owang..
haha
login fb dapat rm 100..??
wtk??
dosa mey itu, sumber xjelas meh..
haram-mai..

Pert Doherty said...

haha.. gua cuma menganjing iklan tersebut je..

Anonymous said...

bahaha..
gua mmg suka owang yg menganjing..
hahaha!!

Pert Doherty said...

anon, lu bukan main lg haruk.. nak kena letop?

Apong said...

bila lu maw sambung cerita lu nih...mafia2 lain nak gak dengar...

Anonymous said...

perty-taiko..
chillax..
wa xde niat nk play2 mafia cam lu bro..
hahaha..
letop xmau la bro..
kalo bom tmpat len ok gak gua..

Pert Doherty said...

haha.. sngal punye anon..

Pert Doherty said...

to apong masalahnya korg sume agas.. hahaha

Anonymous said...

pert-taiko..
lu serikan hari gua..
hahaha

ah cai said...

hahahahaha

Pert Doherty said...

TO ANON,, maaf gua tak sengaja menyerikan hari lu..

Pert Doherty said...

to ahchai.. hahaha.. dah xley kata ape ke? hahaha

KeCiK said...

woi semua lu angkat, roket loncer, desert iii-gle, mini gun bagai; gua tinggal apa?

Tinggalkan gua AK dah cukup.

Pert Doherty said...

Ala. hooligan mana pakai barang.. hahahaa

Anonymous said...

pert taiko..
lu mafia itu bawah family mana?
kagetum gua sama lu..

Pert Doherty said...

Salvatore Brusca

Anonymous said...

wow!!
ako bawah Sicilian famili..
mmg happy never after..
nk join tak pert taiko..??

Pert Doherty said...

xperlu.. aku dah join sicilian pada suatu ketika dahulu.. tak mengapa.. beritahu pada ketuamu bahawa Tuan Pert dah lepak masjid..

Anonymous said...

wah..
ini sudah bagus..
kire ko senior ako la pert-taiko..
wow..
omeredo gozaimsu!!

Pert Doherty said...

Aku dah cuci tgn.. aku xperlu kata2 karut sedemikian..

Anonymous said...

erm..
ketuA gua nk makan roti bakar ngan lu pert-taiko..
amacam ?
leyh tak??

Pert Doherty said...

Boleh saje.. xde hal..

Anonymous said...

bosan petang neh..
jom tembak orang pert-taiko

Pert Doherty said...

jom.. kt mana?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...