Dec 3, 2010

Apesal lu orang nak serabut kalau harga minyak naik, celaka?!

Eleh.
Gua ingat gua dah ada penyelesaian untuk hal ini. Gua tahu, lu orang semua bising pasal minyak mahal. Hari-hari nak kena naik kereta. Kereta nak bergerak kena isi minyak. Gua tahu lu orang semua kalau boleh nak minyak percuma macam air.

3 step penyelesaian untuk orang celaka yang nak kepercumaan dalam hal minyak ni



1. Hantar kereta ke scrap
Jangan banyak tanya, ni memang step dia


2. Pergi cari kuda. Kalau boleh jantan dan betina.
Kalau dapat jantan dan betina, boleh diternak.
Pernah anda dengar BMW boleh diternak?
Ni la untung beli kuda, beli sekali je dia makin banyak.


3. Lu orang dah boleh pergi la jalan-jalan macam biasa. Macam naik motor la kiranya. Cuma tak perlu pakai minyak. Dia cuma nak air je, PERCUMA. Makanan ada banyak, tumbuh-tumbuhan di sekeliling, semuanya percuma.



Kalau lu nak bising jugak, gua tak tahu la. Gua bagi jalan penyelesaian yang terbaik. Semuanya percuma. Gua tahu lu orang semua ni manusia, manusia ni memang tamak, tidak sabar, lebih lebih lagi sikap mengada-ngada. Manja.

Orang zaman dulu tak kecoh pun naik kuda.

Kalau gua tulis benda macam ni mesti ada orang celaka cakap macam ni, "Aku nak tengok ko buat dulu la Pert".

FUCK!. Gua akan buktikan nanti, gua akan ada kuda juga. Sekarang belum. Tapi memang dalam perancangan gua. Gua nak kembalikan kehebatan pekan-pekan koboi.


p/s: nak kecoh apa?! dah memang salah lu.

Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

28 comments:

sale_ehs gerrard said...

hahhahah.. dasyat2, aku bab2 minyak ni, dah mls nak bising2.. x gn. bkn aku bising2 pun dia bg turun. lagi naik jer. so lyn jer ler.. kitakan 1 malaysia. PTUI.....

Pert Doherty said...

haha.. btol.. pasni kayuh basikal je.. senang

The Sharkox said...

bagus...gua sokong dengan lu....sokong
TheSharkox's latest Entry Tips yang sesuai untuk menjimatkan minyak, senang gila

ah cai said...

pert, jom lepak alaska nak? naik beruang kutub...baru gila! hehehe..
sedang2 memancing dapat pulak sardin cap MARINA...hehehe

Fontonk said...

aku pun serabut jgk dgn org yg kecoh minyka naik apa sume, tapi nk pakai kete jgk. pastu pilihan raya undi BN (barang naik) jgk. hahaha

Fontonk said...

ayat lu cam baik jgk. hahaha. aku pun cam nak buat solution jgk.

Pert Doherty said...

To the sharlox, haha.. lu pnye solution agak bagus.. Nek beskal.. tp rmi yg betah penat.. tu yg aku wat pki kuda.. kalau penat jugak tak tau la.. mmg dasar celaka.. haha

Pert Doherty said...

To ahcai, lu jgn macam-macam.. gua kalau duduk kutub mesti banyak cari alasan tak mau sembahyang... hahaha

Pert Doherty said...

to fotonk.. haha.. betol.. tp tak kisah la undi mana pun selagi masih pakai kenderaan bermotor yg memerlukan hasil petroleum.. haha.. cpt buat solution..

mie said...

tu dia!!!
ni mesti tokey minyak dah marah..
hahaaa

Kepala Manchiss said...

Unta ada susu...sambil mengembara boleh minum2..

cryclown said...

hahaha.. duk kt hutan belntara pun sng jugak..
swing2 je dri pkok k pkok..
mkn pun free..

ijat said...

bising bkn psl hrga mnyk naik..bising psl kalo hrga myk naik..hrga barng kompem naik dan x kn turun2 dah..walaupun hrga mnyk turun..

Pert Doherty said...

Haha.. betol jugak.. tp kalau sume kenderaan bermotor dihantar scrap..
sume pakau unta, kuda, seladang, kerbau jd kenderaan.. tak dehal la.. pakai keter kuda pun bley jadi pedagang ape?.. lori kontena bley buang..

jadikan harga barang tidak terikat dengan petroleum...
kita jadikan pertoleum itu tidak berharga.. lalalala~

men cakap je..

+d.O.Y.A.h+ said...

semad la kalo lu naik kuda :P

cEro said...

hahaha, aku suka entri ni, kedengaran keras dan berbisa!

Pert Doherty said...

To doyah.. haha.. jom..

Pert Doherty said...

To cero.. hoho.. gua tau lu suka.. dan lu juga suka entri2 lain.. hoho

Saifudin Isa said...

nasib baik gua boleh terbang mcm bezita.

Botak said...

seronokkan harga minyak naik..
gua kalo boleh nak semua barang naik..
baru best..
wahkahkahkahkah... :))

wandy said...

lepas ni, kita semua guna basikal je lah. kalau boleh aku tak nak apa2 barang naik harga. kesian kat orang yang tak kaya dan miskin. mereka kena tekanan hidup yang tinggi. lagipun bilamana minyak naik, harga barang pun naik. tu orang macam nak gila bengang.

Pert Doherty said...

to saifudin.. gua ada keter back to the future..

Pert Doherty said...

to botak, gua suka gak..

mie said...

waduh!!
guna je minyak kelapa....
hahahaaa

Pert Doherty said...

to wandy... btol tu hidup diorg bergantung pada sikap org2 kaya..

Pert Doherty said...

betol jugak.. haha.. sbenarnya boleh je.. cume golongan kelas atas yang pegang ekonomi duni ni tak nak reveal cara sebenar gunakan minyak kelapa untuk jadi bhan bakar penggerak kenderaan.. hahaha. rugi la diorg dah tawan telaga petroleum.. haha

Pet Shop Boys said...

hahaha terbaik...luv ya my YNWA brother!

Pert Doherty said...

to pet boy shop.. cheers.. hoho.. luv u too

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...