Jan 1, 2011

Tahun Baru pun kecoh

"Kamu tak pergi menyambut tahun baru ke Pert?", tidak semena-mena lelaki itu mengeluatkan kata sedemikian.

Lelaki dalam lingkungan 40 hingga 50 tahun itu. Bila gua amati ada sedikit rupa Jins Shamsudin.

"Tak", gua jawab pendek. Malas gua melayan orang tua yang tak dikenali.

"La, kan ada pesta muda mudi di bandar metropolitan, rugi kamu tak pergi, ada bunga api", lelaki itu mebalas. Bagai mahu menghasut gua pula tindak-tanduknya.

"Pakcik, kadang-kadang gua teringin juga isi masa dengan perkara bermanafaat!", gua menengking sambil capai Al-Quran. Gua baca satu per satu ayat dari Surah Al-Kahfi sambil gua hayati maksudnya satu per satu. Sungguh mengujakan.

Mari ke pesta muda mudi

p/s: ini bukan cerita bohong.
















sebenarnya gua bohong sikit tadi.

Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

4 comments:

Hamba Allah said...

Tahniah!
kerana berjaya menolak pelawaan pakcik mirip Jins Shamsudin tu.
Sekarang semuanya dah stail kebaratan..hurm ;(

TunTeja said...

pert ngal2!! oit pakcik.selamat tahun baru.

aku bejaye menjejaki ko kat 2010 :p hahahaha

Pert Doherty said...

To hamba Allah, gua biasa je bab2 camni..

Pert Doherty said...

To Tun Teja.. jejak gua 2010? gile hape?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...