Jan 1, 2011

Roy Hodgson: Tahun Baru ini sungguh bermakna

Roy Hodgson... Lu tengok apa?

Oleh Sepupu Lucas Leiva
Pemenang kontroversi akhir Joe Cole disimpan bos Roy Hodgson dari penghinaan lebih setelah sesama pengganti Steven Gerrard terinspirasi comeback Liverpool. (ayat Google translate)

Hari ni gua pergi Anfield. Riuh. Biasa la orang sambut tahun baru semalam.

Kondom merata-rata. Gua geleng kepala.

Berdekatan dengan patung Shankly, gua ada nampak orang tua sedang menghisap cerut persis Ian Rush. Gua lantas meluru ke arahnya.

"Pak Cik, tolong tangkap gambar gua", gua tak berfikir panjang terus gua beri kamera gua.

Pengalaman di Anfield, sungguh mengujakan.

*      *      *

First half, gua tak amik port sangat. Kena sebiji gua boleh sempat talifon amoi gua.

Layan borak dengan amoi ada guna juga.

Cuma gua ada sedikit ambil endah dengan Roy Hodgson.

Roy Hodgson: Ya habibi, ya maulana kenapa main macam unta??!!!
Samy Lee (tiada dalam gambar): Lu yang unta, celaka.


Habis babak pertama dengan 1 gol ketinggalan. Roy Hodgson semakin terumbang-ambing.

*      *      *


Golllll!!!

Ada sedikit gaya Safee Sali.Ada spekulasi mengatakan Torres dan Safee Sali adalah dua pupu.

Torres: Oi si Kenit Cahill!!! Macam ni baru golll!!!
Cahill: Fak.

Permainan diteruskan dan ada ura-ura nak gol lagi. Tapi Steven Gerrard main macam kayu bruti. Peluang yang biasa dia gunakan baik tapi ini hari jadi macam unta.

Tapi gua masih kagum dengan dia.

*      *      *

Suasana makin tegang. Liverpool berjaya menawan padang, tetapi semua serangan tumpul. Gelojoh!

Gua diam seketika. 

GOLLLL!!!!

Tak semena-mena.

Cahill: oi cole, curik ayam
Cole: Pegi Mati!
Gol penutup oleh Joe Cole, berjaya buat gua gembira sedikit ini hari.

Liverpool 2
Bolton 1

Tapi gua ada sedikit geram dekat satu orang tua ni. Sikit hari lagi gua lempang je.

Roy Hodgson... Tolong lempang gua.

p/s: pergh. bukan main susah nak menang.
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

2 comments:

eszol raar said...

teroskanlah mengharap kpd sejarah anda

haha

Pert Doherty said...

fak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...