Jan 26, 2011

LomograPERT: 1st X-Pro experiment!


Gua hari ni gembira. Jangan sekali-kali buat gua meradang. Ada yang gua tendang karang. Dalam banyak-banyak eksperimen bersama Holga 135BC, ini pertama kali gua melakukan eksperimen mengguna filem jenis Slide. Macam tu la nama yang gua dengar selama ni. Jenis filem ini yang sepatutnya dicuci mengguna bahan kimia E-6. Lu explore sendiri, gua malas nak cerita-cerita pasal hal tu. Gua pun bukan tahu sangat. Pegi mampos. Yang penting filem ini telah dicuci mengguna bahan kimia C-41. Sebab tu dipanggil X-pro (Cross Process). Lu buat research sendiri. Malas gua bising.

Gua teringat waktu gua load film ni.... Gua kat JB.

Kali ni gua pakai filem Kodak Elitchrome 100.
Lokasi gua tangkap: Kebanyakan di bandar Batu Pahat. Yang selebih dekat Taman Sri Pulai. 
Komen gua: Boleh tahan, gua agak suka juga kesan warnanya.

Untuk percubaan kali pertama mengguna Slide Film, gua rasa puas hati. Kah kah kah. Lu nak bising-bising sekarang dah boleh. Pasal gua ada sikit hepi.


1st Xpro
Sikit hari lagi gambar ni jadi legend jugak la rasanya. Kah kah kah.

Gudang Garam
Ini kalau tak legend juga gua tak tahu lah.


Vroom!!Too Fast Too.....Ibu MudaHaizat Faizi61470011I was a racerBP WalkThe Other SideHe said, "I wanna be like you!"Jalan buruk

Walaupun banyak juga yang tak jadi.

Tapi gua kali ini ada juga mahu berlagak, jadi gua mahu tunjuk gambar pilihan penulis blog Otak dan Jantung.


Mak, adik lapar la
Mak Cik tu muka langsi tengok gua lepas kena snap. Kah kah kah.
Dia fikir gua ada hati sama bumper dia ka?
Old Time Favourite
Naik bosan gua snap gambar landasan kereta api.
Lepas ni gua nak tangkap gambar landasan kapal Boeing 747
Barang lama juga
Apesal gambar ni boleh terpilih kali ini?
Buruk je.
Up Up and...
Gua sebenarnya nak tangkap gambar lain.
Jangan Pandang...
Ni gua suka, lu tak suka lu punya pasal


dan gambar terbaik pilihan penulis Otak dan Jantung kali ini adalah:




Gangster Lama-lama
Kah kah kah, ada macam gangster lama-lama tak?
Seronoknyewwww. Gedik macam gampang.

p/s: kepada amoi gua, gua terkilan sedikit gambar lu tiada untuk eksperimen kali ini. Ah, sial la, apesal gua rasa macam sedih ni. Gua ganas, mana boleh macam ini. Argh!!!!
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

8 comments:

Kepala Mancis said...

gua undi tiang letrik

syafiq.net said...

film slide mahal tak?

Pert Doherty said...

To kepala machis.. mana ada undi sial. ni semua bergantung pada juri... kah kah kah

Pert Doherty said...

To syafiq, boleh tahan gak.. aku dapat RM18.50.. pun beli online kat mylomo+..

Anonymous said...

asalnya nak tanya soalan. tp intro kemain garang. "Lu explore sendiri, gua malas nak cerita-cerita pasal hal tu. Gua pun bukan tahu sangat. Pegi mampos." tak jadi plak nak tanya. -kthxbye-

Pert Doherty said...

kah kah kah.. tanye aje la... cuba jawab..

Loqy said...

awat ebx ni color tk saturated weh?

Pert Doherty said...

tak tau.. aku tak scan sendiri.. kedai wat.. mgkin kedai tu jahat kot.. ubahsuai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...