Mar 14, 2010

Ada orang kisah ke header blog berubah?

Kalau anda pernah masuk ke Otak Dan Jantung sejak dari awal penubuhannya mesti perasan yang header telah berubah. Rasanya 4 kali kot. Haha.. Tapi takde orang amik kisah pon kot.. Sebab aku ni sape siot.. Bukannye Otak dan Jantung ni laman web government pon. Haha.. Lagipun blog ni bukan best. Haha. Blog perasan bagus.

Ok la, kat sini nak cerita la sejarah header Otak dan Jantung dari dulu sampai sekarang.

Percubaan pertama:

header ni diguna selama beberapa bulan penubuhan. mungkin 2-3 bulan kot.
time tu tak pandai sangat guna grafik-grafik ni. Susun-susun gambar je.
Siap ada motto "Imaginasi+nadi, minda+darah".
ntah pape je.. haha..


Percubaan Ke-2:

Haaa.. ni header yang kedua. Time ni, aku baru belajar guna Adobe Illustrator.
Semua yang aku nak cuba. Blajar la guna 3D extrude la hape la dalam software tu.
Nth ek. Aku tak rasa header ni bagus sangat. Tapi ok la berbanding yang awal tadi.
Aku pakai header ni dari bulan Julai 2009 hingga Februari 2010.


Percubaan ke-3:

Yang ni pulak header yang paling sempoi dan malas aku pernah buat.
Simple dan kemas tiada idea. Aku buat header ni semata-mata nak buat perubahan.
Time ni aku baru tukar template (aku seting sendiri beb.. 1st time. slalu rembat template free je. haha)
sebab template baru nak guna cuma 500px width lebih kurang. Tu yang jadi mcm ni.
Manakala header lama 960px la lebih kurang. Header ni sempat menghiasi blog ni selama 2 minggu kot. 
baru-baru ni jugak la pakai. 

Percubaan ke-4:

Yang ini aku sempat pakai 24jam++ je kot. Ni header sementara je.
Aku buat pon sebab ada peminat di Facebook komen
"pert..bikin otak & jantung label lagi cantik ..x bapa nk kaw la.."
Akuu pun berusaha untuk merealisasikan impian dia. Tapi ni bukan hasil yang aku nak.
Aku pun berusaha lagi dan akhirnya



Percubaan ke-5
(terakhir buat masa ni)
Ni la hasil terakhir. Tidak mengancam sangat. Tapi boleh la.
haha. dah takde idea. Aku pon letak gambar otak+jantung. setel.
Mungkin akan digunakan sampai bila-bila........... mung... kin..

Tapi.. kalau korang perasan. Aku suka betol guna warna merah dan kuning. Apesal ek?? haha, felik- felik je.. Bukan aku orang selangor pon. haha. Tapi nak buat macam mana. Dah la.. korang layan je la. Pastu bagi la komen. Mana tau boleh bagi idea yang enak-enak. hehe.


  p/s: to Lyarissa Hana, permintaan anda telah ditunaikan (hohoho.. gaya Santa Klaus)
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

8 comments:

Ken Wooi said...

i think my blog header is VERY simple.. =P

velasrizal said...

sometimes less is more.. think bout it..

Pert Doherty said...

to kenwooi, yeah.. entry lg penting dari header.. huhu

Pert Doherty said...

To velasrizal.. Less is more... cmne ek? xpaham sgt.. xpe i'll think bout that..

Useriez said...

merah melambangkan keberanian..
kuning melambangkan kedaulatan~

Pert Doherty said...

To Useriez, hohooo.. otak dan jantung rupanya ada makna tersirat disebalik warna.. huhu.. seronot2..

FaTiN said...

aku suka header yang paling simple tu. yang no 3. kena dgn taste aku :D

Pert Doherty said...

thanx to Fatin.. rupanya ada juga minat hasil kerja kelamkabut itu.. hoho..

btol gak.. lg simpel lg layan.. haha.. tapi xpe..
header tu masih digunakan di blog ni.. tapi dia bukan header lg.. dia cuma footer.. try tgk kt bwh skali blog ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...