Jun 23, 2011

Art

Budak-budak sekarang berlumba-lumba nak jadi 'art'. Dari semua segi. Gua perati lama juga. Pasal gua tart bukan 'art'. Kah kah kah.

Masing-masing mula berbondong-bondong ke bandar dengan gaya masing-masing yang 'art'. Masing-masing berteritip di kedai buku, mahu baca puisi bilangnya agar lebih 'art'. Masing-masing sibuk google sana-sini cari info pasal 'art' agar duduk di kedai kopi boleh berbincang mengenai 'art'.

Bila demikian, hilang nilai 'art' tu. Gua bandingkan antara 'art' ikhlas dan 'art' munafik. Ada lagi satu 'art' original. Ni gua cerita lambat sedikit.

'Art' ikhlas ni gua selidik memang ramai juga tapi lebih sedikit dari 'art' munafik. Kah kah kah.

Jenis orang 'art' ikhlas ni memang dasar kehidupan dia memang 'art'. Mencagkul dia 'art', ternak keli dia 'art', curi durian dia 'art', sampai satu tahap beli biskut timbang kilo tu pun dia 'art'. Orang macam ni dikategori macam wali 'art' la. 'Art' tu mengalir dalam darah dia. Boleh jadi pernafasan pun 'art'.

Pasal 'art' munafik ni, gua ingat dia ni jenis tiada pegangan. Lu tengok tak lama lepas tahun 2015, zaman orang start jahiliyah. Jenis telanjang merata-rata. Yang 'art' munafik ni mudah dipengaruhi. Sebab dirinya berlakon untuk jadi 'art'. Namun hatinya cuma menipu diri. Mungkin sekali imbas dia sangat 'art' dari fizikal. Tapi mentalnya.......

Ok gua melalut. Pergi mampus.

Tapi gua rasa kuman paling makhluk 'art' antara semua.

art = seni.

ok lu nak betah.. betah la lepas tu pergi makan najis. kah kah kah.


p/s: berbual macam pukimak. bodoh apa?
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

17 comments:

ayob said...

meracau apa?

Kepala Manchiss said...

melancau namanya.

badat said...

apesal meresap tibe2

AUR said...

hahaha...aku suka ini...aku pun tak tau aku kategori apa...

saudagar gaRAM.. said...

ada satu kutu sudah suroh gua datang sini..

apa cite ni?

abrodam said...

gua berak pun art.hikhik

aDDy said...

art attack ialah rancangan yang menarik masa wa dajah dua dulu..

thebe09 said...

art tuih..

Pert Doherty said...

ayob.. jenis tak pasal2

Pert Doherty said...

kepala manchiss.. jenis mengamuk lak

Pert Doherty said...

bedat.. jenis gua pun tak pasti

Pert Doherty said...

taib.. lu jenis art lain.. gua xsempat liskan.. kah kah

Pert Doherty said...

Saudagar Garam.. kutu mana? kutu art?

Pert Doherty said...

abrodam.. jenis lu punya taik art

Pert Doherty said...

addy.. sama ngn gua.. jenis dia melukis atas padang guna bahan terpakai..

Pert Doherty said...

thebe09.. kepala bana

abu idris said...

arrayah.info -
Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah," nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu." (Surah Ali 'Imraan, Ayat 61).

Mungkinkah pemimpin sekarang sudah munafik?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...