Jul 26, 2011

Kalau semua benda murah.....

Malam tadi gua duduk-duduk dekat wakaf  yang ada papan dam atas meja dia. Papan dam itu diperbuat dari susunan mozek.  Dalam pukul 3 lebih rasanya. Jangan fikir 3 petang, gua berkawal waktu malam. Sepertiga malam. Cuma gua takde la sampai tahajud kat wakaf tu. Gua perhati bangunan sekolah. Orang kata berhantu. Bangang. Semua yang cakap macam tu bangang. Mana ada. Kalau ada pun semalam. Gua lalu depan jamban, ada kesan orang tarik mop basah, jadi kalau lalu situ boleh la nampak kesan basah tu panjang. Tapi siapa yang nak mop jamban malam-malam buta. Itu tak rare sangat hantu dia. Ada lagi rare. Tapi buat apa gua cerita, nanti masing-masing berpusu-pusu nak jadi guard. Pundek.

Berbalik pada gua duduk-duduk dekat wakaf. Gua kalau duduk sahaja memang tak boleh, antara otak gua berfikir atau hati gua berzikir (ni nampak bohong la). Mesti ada benda gua nak buat, sampai satu tahap gua dah boleh buat batang cota tu macam orang yang jadi ketua brass band tu. Main lambung-lambung cota.

Jadi kali ini gua duduk sambil berfikir.


"Kalau semua benda kat dunia ni murah....", hati gua bertanya pada akal. Lebih kurang macam forum la. Gua jadikan diri gua ada dua personaliti. Power tak? Lu ingat senang ke? Cube lu sekali main chess sorang-sorang buat diri jadi dua personaliti, tak nak macam susah pula. Gila apa kau dah tahu stategi personaliti lagi satu. Mesti kau ada bias nak menangkan mana-mana satu personaliti.

Berbalik kepada "Kalau semua benda kat dunia ni murah..".


Gua bakar surya.

Lepas tu gua baring kejap ambil mood.


*      *      *

"Mat.. mat!!", sayup gua dengar.

Gua sedang dating ni, tiba-tiba ada orang panggil nama betul macam tu. Gua tarik nafas nak toleh.

"Mat.. Mat!!", macam makin kuat.

"Did you see the stylish....", talifon gua berdering. Awek sebelah tadi lesap. Sial.

Gua tengok talifon. Alarm. Setan. Dah pukul 5.

Gua pandang kiri. Pak Husin dah siap bertopi dan tangan dia memang tak lekang dengan batang besi apa benda tah. Gua pernah angkat sekali, berat betul. Kalau kena boleh bisu barangkali.

Terus gua bingkas.


p/s: penyudahnya gua tak duduk dalam pos langsung hari ni. Bau tahi kucing macam celaka.
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

4 comments:

ayob said...

gua sampai dah kenal pak husin dengan pak sidek.

Anonymous said...

woi pert hantu ape yg ko xnk citer 2..ce citer..aku laks nk tau..haha

cryclown said...

kasim bawal? dia geng dengan pak husin? dia sihat?
ha
ha
ha

Kepala Manchiss said...

jenis pak gad amfibia nervosa. lu jangan nak tanya tanya apebendalah tu. gua lempang kang naya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...