Jul 18, 2011

Elliot, Impian dan Kenyataan

PERHATIAN: Penulisan kali ini agak membosankan kerana diadaptasi dari kisah benar (sesungguhnya kisah benar itu amat membosankan), jika anda tak mahu muntah darah, sila blah.
"Lu percaya tak segala impian lu boleh tercapai?", gua tanya Elliot.

"Half half. Gua tak nak menaruh harapan", jawab Elliot.

"Tapi lu caya pada tuhan kan?", gua tanya lagi dalam gaya yang lebih teratur. Gua memang dah siap-siap tarik nafas sebelum menyoal. Jika tidak badan gua boleh menggeletar tak tentu hala bila cerita bab tuhan.

"Mesti ah", jawabnya pantas. Barangkali takut dituduh murtad. atau tidak mengikut ajaran Rukun Negara. Boleh jadi sebab tak mahu masuk ISA.

"Jadi kalau lu half-half, boleh jadi lu half-half pada kuasa tuhan.", kata gua sambil tergelak. Gua ni kadang boleh dikatakan khurafat, hal agama-agama pun gua boleh ketawa. Gua jadi geleng kepala sedikit mengenang sikap gua yang sembrono.

Gua tengok Elliot diam satu macam. Mungkin berfikir sesuatu melibatkan akidah islamiyah.

"Nak tahu sebab apa gua cakap macam tu?", gua menanya. Sambil jari jemari gua menyisir rambut gua. Wangi rambut gua, bau buah tembikai susu.

Kelihatan Elliot masih macam tadi. Adakala menyeluk poket. Tapi hal itu tak berat jadi gua tak menanya kenapa dia seluk poket.

"Pasaipa?", Elliot menanya gua balik. Tangannya masih dalam kocek. Kadang bergerak-gerak sedikit. Gua mula syak yang Elliot buat perkara tak elok. Tapi gua buat tak nampak. Banyak lagi hal lain dari gua sibuk cari salah Elliot. Baik gua cari salah George Soros.

*      *      *

Percayalah.



p/s: gua jawab. tapi gua tak ingat apa benda yang gua jawab. Tadi gua dah scan banyak film. Amboi. huuhu
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

10 comments:

engineer on site! said...

Kah kah kah
Macam haran.. Haha

Pert Doherty said...

tirah, last2 cerita gua tak habis.. sibuk ngarut..

evagurl (podshop) said...

"Sebab segala keinginan lu tu tertakluk bawah kuasa tuhan. Tuhan tak mungkin tak boleh tunaikan sebab dia power. Jadi gua percaya setiap impian kita boleh jadi kenyataan."


Pergh~


Vavi panggil Eliot. Macam haremmmm

Kepala Manchiss said...

jenis kalau lu minat gua nak emel.

Miscellaneous Smiles said...

haha tak mau caya ah

Pert Doherty said...

eva.. apa benda lu ni?

Pert Doherty said...

kepala machis.. emel apa benda?

Pert Doherty said...

mecelanos.. jgn caye

engineer on site! said...

jgn nk ngarut sgt! habeskan cerita lu :P

Pert Doherty said...

sabar ye tirah syg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...