Jul 21, 2011

Johnny Punk Beroleh.. Lu tahu Beroleh di mana? (part 6)

"PRANGGG!"

Limah tersentak dikejutkan bunyi kaca pecah itu. Limah yang dari tadi seronok menonton filem 'A Clockwork Orange' yang ketika itu sampai pada babak Alex memecah masuk rumah nenek tua gila seks itu.

Seakan-akan sama babak itu dengan perkara yang realitas ini.

Limah mencapai lampu suluh. Memang kerap demikian, jika Limah memonton wayang persendirian dia akan memadam semua lampu dan menutup semua langsir. Dan lampu suluh sudah siap-siap diletak di bawah sofa rotan.

Tangan sebelah kanan pula terus mencapai cota lama yang Limah berjaya dapatkan di flea market Bandar Penggaram pada awal tahun lalu.

Tanpa berfikir panjang, Limah terus turun ke dapur tempat punca bunyi kaca pecah itu.

Tindakan Limah menampakkan beliau seorang yang kental bersemangat waja. Namun ada bangang juga. Apa la kira kalau dia selak je langsir. Hari pun masih siang.


Manakala, Effendi Mahmud memerhati Pak Endut Mat Lazim terkais-kais di muka pintu belakang rumah Limah. Pecah semua kaca tingkap berikutan kebangangan dua beranak ini.

Manakan tidak, orang selalu beri salam di pintu depan. Ini tidak, di pintu belakang juga dia pergi. Dah tak berjawab, tangan masing-masing gatal nak ushar dalam rumah, maka dicuba untuk buka tingkap. Dah berderai baru terkais.

"BOKKKK!!", cota terus tepat mengenai pinggang Pak Endut Mat Lazim. Sepatutnya tak mungkin kena kerana Effendi Mahmud ada berdekatan, namun kelibat Effendi Mahmud pun tak kelihatan. Barangkali pergi ke reban mencuri ayam.

Kaki Limah sudah ada di atas kepala Pak Endut Mat Lazim tanda kemenangan.

"Apahal Pak Endut datang macam pencurik ni ha?!! Nak mengintai kite ea?", lembut suara Limah. Macam susuk tubuhnya yang rupawan. Begitu juga rupaya yang persis Selma Blair. Buatkan lelaki-lelaki di Beroleh menggeletar tatkala Limah menunggang motosikal.

Ada juga cerita yang Pak Endut Mat Lazim ni ada cuba-cuba nak tekel Limah. Mungkin kerana taste Pak Endut Mat Lazim macam tu. Jenis perempuan ganas. Barangkali Pak Endut Mat Lazim sedikit fetish.

Effendi Mahmud entah ke mana.

*      *      *

30 minit awal.


"Camne, pak?", Tanya Effendi Mahmud kepada Pak Endut Mat Lazim sambil bermain ting-ting.

Pak Endut Mat Lazim tergaru-garu membelek kertas lusuh itu. Sampaikan rokok yang dari tadi dipengangnya dah diletak di balik telinga.


"Camni jelah, kita cari otang yang pancai baca rumi ni", kata Pak Endut Mat Lazim berseloroh. Pandangan yang sekali lau nampak macam orang bijak-bijak.


Sedang Effendi Mahmud masih berting-ting. Langsung tak menghirau kata bapanya.


"Mut!!", tempik Pak Endut Mat Lazim memanggil anaknya.


Effendi Mahmud masih lagi macam tu. Barangkali kesan tamparan yang kerap diterimanya membuat telinganya hilang kesedaran.


"Woi! Mut!!", jerit Pak Endut Mat Lazim lebih kuat.


Masih tak dihirau Effendi Mahmud.


Terus Pak Endut Mat Lazim mencapai selipar 'Bowling'nya dan terus merejam anaknya yang 'masa-masa macam ni lah nak sibuk ting-ting'. Tepat mengenai kawasan apendiks. Untuk tak kena di kawasan ulu hati. Tahu sahajalah selipar Bowling ni tebal. Waima getah, kalau dah kena tak ke meraung.


"Uffff", itu sahaja bunyi yang dikeluarkan dek Effendi Mahmud. Alah bisa tegal biasa. Dia sudah kena lebih teruk. Buat apa meraung lagi.


"Kita ke rumah Limah", arah Pak Endut Mat Lazim sambil terus ke arah motornya. Gaya dia bercakap macam lakonan filem zaman 70-an. Adakala boleh buat jiran yang lahir tahun 80-an tergelak mendengar.






p/s: gua macam malas nak kerja time puasa.




Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

4 comments:

engineer on site! said...

"Camni jelah, kita cari otang yang pancai baca rumi ni", kata Pak Endut Mat Lazim berseloroh.


pancai bahasa apa lahanat??

Pert Doherty said...

tirah.

entah//

bila lu sebut pancai

gua terperasan otang.. macam haram

Anonymous said...

"gua macam malas nak kerja time puasa."

gua rasa, lu lebih kepada,
"gua macam malas nak puasa time kerja."

Pert Doherty said...

pundek kau lah anon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...