Dec 3, 2010

MS Paint: Hero Bersama

(Tribute to Kazuho Mitsuta dan Kecik)

Baru-baru ini gua ada lukis Hero Lama dari Kripton. Dan ada seorang rakan telah buat request. Katanya lukislah hero pujaannya. Gua pada mulanya tak ambil pusing sangat. Sebab gua ada hal lain. Gua juga hero. Ada tanggungjawab terhadap manusia.

Namun selepas gua sedar dari tidur, gua teringat kisah lama gua berkaitan hal Hero pujaan rakan gua.

Dan gua dengan sedikit semangat punk, gua tekunkan juga perasaan gua untuk melukis.

Akhirnya,

"Hero Bersama"
4 Disember 2010

Gua rasa gua tak perlu kenalkan siapa hero yang gua lukis ini. Lu orang semua pernah minat sama hero ini suatu ketika dahulu. Kalau lu tak minat sekalipun, gua tahu lu orang semua kenal sama hero ini. Jangan kata lu la, sampai kan mak sedara lu pun kenal hero ni. Tak payah nak kencing sama gua la.

Ganas-ganas gua pun gua pernah layan la kisah dongeng jepun ni. (nanti lain kali gua cerita kisah silam gua bersama makhluk ini)


p/s: zaman dahulu memang indah, imaginasi gua tak tersekat. Syaaahhh!!! (bunyi ultraman nk terbang)

Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

10 comments:

Anonymous said...

pert dlu ko pnah gi kl sbb nak lawan raksaksa...ko pun kaum kerabat hero ni gak ke? syaaah!!

Pert Doherty said...

Aku tak tau nak cakap macam mana.. tp kadang-kadang memang aku boleh berubah jadi besar.. tinggi lebih 30 kaki dalam tempoh 3 minit..

Kepala Manchiss said...

Pertraman...makhluk tu mane ade mulut nak sap kok weh...

Pert Doherty said...

Eksyen je tu..

mie said...

fuyoo!!!!
dongeng jepun sampai skrg...

NURJIA HIDAYAH said...

hak93,lu mmng lawak r pert
bce lu nyer blog ilng stress wa bce buku
hak93..
tp nk tnye ckt,nw ultraman ap?
ultraman bru ka?pertraman?haha

Pert Doherty said...

to mie, byk sgt dongwng jpun ni.. haha

Pert Doherty said...

Nurjia, da lme ada pertaman ni..

KeCiK said...

Gua ridiculously rasa sangat terharu. Walaupun kita belum bisa ketemu tapi gue bisa rasa kehadiran loe di dalam rutin hidup gue.

Terima lah virtual high five dari gua. Gua tak reti buat banner untuk bagi award kat lu, gua hanya mampu doakan kesejahteraan hidup lu disisi rerakan, fefamily dan ke-legend-an Liverpool kita.

YNWA. Asap hero gua dapat rasa sampai ke sini.

Pert Doherty said...

To kecik.. hoho. tq.. Yeah give u back 5..

(gua nangis terharu sambil hisap rokok)
Ultra hisap surya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...