Apr 1, 2010

Referee Jonas Eriksson: Saya mahu mati dibakar


 JORGE JESUS.. Oi! Ref, lu jangan buat pasal. Kang tak dapat duit yuran Persatuan Referee.

Oleh SEPUPU LUCAS LEIVA 

LIVERPOOL ditinggalkan di tempat yang mengganggu setelah mereka dipaut kembali oleh dua penalti di Portugal. (ayat Google Translate)

Hari ni agak tak best, pasal aku main April Fool sorang-sorang. Tapi macam biasa, aku dah siap-siap servis moto aku. Hari ni nak pergi Portugal. Estadio da Luz nama tempat tu. Tapi hari ni jugak tak macam biasa, pasal 'Ijat Bonggo 2' tak ikut aku. Takpe. Sebab aku baru cacah tatu kat badan (AMARAN: perbuatan ini salah di sisi agama), aku rasa bersemangat nak pegi Portugal. Kerana akulah '12th man for Liverpool FC'

 Liverbird dah lekat di badan.

Dalam pukul 2.55 pagi waktu Malaysia.


Aku gerak pergi Portugal dengan Pokcik. Pantas. Takde halangan. Yang ada cuma traffic light. Aku terpaksa tunggu sebab dulu time amik test JPJ, dia kata, "Jangan langgar traffik light walaupun tengah malam, ikut peraturan". Kejap je. Tak sampai 5 minit. Pasal aku biasa dah jalan shortcut pegi Portugal ni. Dulu ada sorang makcik aku tinggal kat Portugal. Tak berapa jauh dari Estadio da Luz. Yang pasti waktu pertama kali aku datang sana aku pernah bakar rumah seorang mafia. Dia dan keluarganya mati terbakar.

Pukul 3.00 pagi waktu Malaysia.

Sampai jugak aku kat Estadio da Luz ni. Busuk giler beb negara Portugal ni. Waktu masuk stadium, aku nampak ada seorang pemain bola Benfica kencing kat padang. Selekeh..

PLAYER TAK DIKENALI: gua suka kencing merata.

Aku dapat sit yang tak berapa clear hari ni. Nate dan Kudut dah ada kat situ. Terus la aku lepak dengan diorang. Hari ni aku mintak air Teh ais. Tengah bual-bual pasal view tak clear, tetibe gol. Aku tengok macam tak gol. Haha.. 

DANIEL AGGER: Torres pon tak boleh buat gol macam aku. hahaha..

Dalam 30 minit game, Torres kena tackle. Pastu aku tak paham. Yang penting Babel kena keluar. Sedih. Ada yang cakap Babel kena keluar pasal pegang muka player Benfica, ada yang cakap pasal dia maki mak player tu, ada gak yang cakap pasal memang budaya orang kulit hitam pegang-pegang muka. Entah la. Takpe la. Dah referee kata macam tu.

Jonas Eriksson: Babel, kau keluar sekarang pasal Liverpool tak pernah bayar yuran Referee.
Ryan Babel: ?? pasal tu ke? Come on la. Kitorang dah buat surat penagguhan bayaran la.
Jonas Eriksson: Takde-takde, macam mana persatuan Referee nak maju kalau ada kelab macam Liverpool ni.
Ryan Babel: ..........???


Walaupun main 10 orang, aku rasa Liverpool dah buat yang terbaik sehingga habis 1st half.

*      *      *

Dari kejauh, aku nampak ada sorang fan Benfica baling mercun ke arah Reina. Bangsat!! Diorang ni tak tau adab jadi Hooligan sejati ke?

Nombor 1: Pukul fan lawan jangan sampai mati
Nombor 2: Jangan baling mercun dalam stadium

Diorang ni memalukan Persatuan Hooligan Sedunia betol. Ada ke patut buat macam tu. Takpe, kami semua steady. Sabar, pasal dah leading.


Tapi.....

.
.
.
.
.
.
Aku malas nak cerita banyak. Kami kalah di tempat lawan. 2 gol penalti dari Oscar Rene Cardozo, aku akan ingat nama ni. Kau sundal. Dan lagi satu sundal pada hari ni.
.
.
.
.
.
Jonas Eriksson: Saya mahu mati dibakar oleh Hooligan dari Merseyside.
gambar diambil dari © www.svenskfotboll.se


Sebelum balik rumah, aku sempat cari kereta Referee Jonas Eriksson. Dan aku bakar... rokok Surya atas sebab marah sangat. Sekian.

 

p/s: Torres, lu pehal tak boleh nak buat gua gembira hari ni. Lu depan gol pon main-main. Takpe, gua tetap doakan lu masuk Islam. Mari sahabat-sahabatku, doakan Torres masuk Islam. Amin.


Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

5 comments:

joegrimjow said...

ak antara yang gembira klu torres masuk islam

r.k said...

pert , cube cerita sikit kenapa lu marah dengan reff ni , game semalam memang dua-dua team main kasar bro .
dua-dua penalti is an obvious one lah . nasib baik insua tak kene red kad masa first penalti . oke lah tuh , kalau tak main 9 orang bro .

Pert Doherty said...

pasal aku pon nak bias gak. huahaha.. xde la. kitorang main kasar. dan diorang main kasar.. aku tak kisah pasal main kasar. tak kisah pon pasal babel kena kuar.. tp aku tak puas hati penalti pertama.. haha.. xpe la.. main tempat orang camtu la kan?

safwan ramli said...

perghhh lu....pergi portugal x ajak gua....gua da ade paspot kowt...pnat aritu aku pg pejabat paspot negara....dah la mase gua buat paspot tu gua bgadoh dgn makcik cleaner kat situ....ade ke patot die marah gua isap rokok...x bleh blah btol...gua hisap kat lua ofis tu...pastu gua tgk die baru lpas mop lantai...gua pon dgn macho ketis la rokok gulung kopi aku kat lantai tu...igt bleh la tarik perhatian makcik tu jadikan gua menantu ke kan...tp x,ade ke patut die die angkat kain die bg tendangan penalti kat rusuk kiri gua....gua bengang bcampur marah,n ape lagi...gua dgn hebatnye angkat kaki terus lari....kecut perut jugak....cibai...gangster rupenye makcik tu....org ofis tu ckp die pnah bgadoh dgn syarifah aini one-by-one...teruja jugak laa gua dengar citer dak ofis tu....tapi skrang gua bengang lu x ajak gua g portugal...vavi la punk!!!

Pert Doherty said...

to wewet.. cilaka.. bnyk gilos ko citer.. cm lehenet.. mak cik tu dlu hooligan liverpool

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...