May 3, 2012

Skrip: Entah.. Aku tak terpikir lagi

SKRIN GELAP:
Bunyi van berhenti (tapi enjin masih hidup, tahu tak berhenti setakat nak turunkan penumpang?)


Bunyi pintu van dibuka. 


FADE IN:


JALAN LECAK - SENJA
(Waktu senja: warna macam dekat brazil. tahu tak hawa di brazil macam mana. ha, macam tu la)
Kamera fokus dekat bawah pintu. Kemudian ada kaki turun dari van.



SUARA BUDAK-BUDAK RAMAI
Babai John!!!



Pintu van tutup balik. kaki stay lagi dekat area tadi. van jalan.
lat bapa seken, kaki langkah melintasi atas kamera.





-------------PAGE BREAK-------------



Gua bukan apa tulis pakai font ni. Baru nampak serius. bukan main-main.

Lu yang baca tu kasi la sikit sambungan. gua suntuk idea ni.

Semalam gua talifon kawan.

"Woi filem dah jalan belum?", dia tanya.

"Belum", gua jawab.

Kali ni gua bukan buat sekadar buat. Kali ni gua nak bagi penonton menangis dan ketawa serta berasa baik tentang dunia.

Dan gua nak tekankan di sini. Tuhan itu ada.


p/s: diam la kau muka bulu lebat. bodoh!
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...