May 15, 2012

Kencing dan ketamadunan

Suatu hari tu gua ke bandar. Dalam perjalanan gua rasa nak terkencing. Peh macam setan juga rasa dia. Tapi disebabkan gua agak beradab dalam hal-hal kencing, gua tidak terus tiba-tiba berhenti tepi tokong dan kencing pada rumah agama orang. Etika kena jaga hal-hal kencing. Dari kencing ni boleh membawa kepada keruntuhan suatu tamadun. Kalau tak percaya, besok mulakan revolusi kencing merata. Barangkali tamadun manusia sekarang akan runtuh dengan lebih pantas. Gua tekankan tamadun bukan partai barisan nasional.

Tak lama gua jumpa Esso.

Gua berhenti untuk cari tempat kencing yang agak semenggah.

Sampai depan jamban.

"ada orang pulak"

Gua tahu ada orang pasal bunyi orang kencing. cerrrrrrrrrr.

Beberapa ketika pintu dibuka dari dalam.

Seorang abang yang agak besar juga badannya. Dari susuknya boleh dikata banyak lemak juga. Dia keluar dan selisih dengan gua. Gua masuk. Gua tengok jamban duduk. "Sial"

Terus gua keluar balik tahan abang tu.

"Bang, alat kelamin kau ni macam tentakel sotong kurita ke?", sambil gua pegang bahu abang itu.

"tak", ringkas abang tu jawab dengan muka berkerut di dahi.

Gua tangkap kepala abang tu terus gua bagi lutut dekat bibir.

Gua tak biar lama, tengah dia meraung-raung, gua tinju ari-ari dia berkali-kali. senak bukan kepalang melihat reaksinya. Gua tengok peluh ketakutan mula terbit di merata kawasan tubuh abang itu.

Gua tarik kepala abang itu terus menyelamkan kepala abang itu ke dalam mangkuk jamban. Meronta-ronta abang itu dibuatnya. Gua biar lama sedikit. Kemudian gua tarik balik.

Sambil dia masih mencari nafas, gua tumbuk telinga dia dua kali. Selalu kalau gua tumbuk sekali boleh jadi bernanah. Kalau dua kali gua tak tahu jadi apa.

"Bang, kau kalau nak kencing berdiri boleh tak jangan bersepah?"







p/s: Etika kencing ni berkait betul dengan jatuh bangun suatu tamadun.



Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

2 comments:

engineer on site! said...

kah kah kah, partai tu apa woiH?

Pert Doherty said...

partai komunis indonesia.. ahaks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...