Feb 17, 2012

Cerita Cinta Gua

Ini cerita gua. Nak bantah ke hapa nanti lepas gua habis cerita.

Dulu, waktu gua umur 7 tahun. Gua boleh dikira 'a person who is sexually aroused or arousing'. Ini hanya kerana gua mempunya raut wajah campuran Belanda. Jadi ramai lah yang hendak berkawan dan ber'kirim-salam' dekat gua. Baik lelaki mahupun perempuan.

Dan pada umur 9 tahun pun gua masih 'a person who is sexually aroused or arousing'.

Suatu hari gua nak balik sekolah (waktu itu gua jalan sama kawan-kawan lelaki, gua tak ingat nama-nama yang terlibat), ada seorang budak perempuan; gua kira itu cuma adalah messenger kepada tuan empunya diri. Budak perempuan itu menyampaikan satu lipatan kertas. Tertulis atasnya, 'TO: MR. PERT 'nice-softspoken-lovely-godblessyou-youaremyhero-etc.' DOHERTY' diikuti tanda berbentuk hati sebanyak dua atau tiga kali. Dari situ gua tahu yang ini bukan kertas lipatan biasa. Ini adalah surat cinta. Dan ini adalah surat cinta pertama dalam hidup gua.

Gua buka.

Dan baca awal-awal surat sahaja. Seingat gua ada bedak. Dan gua buang.

Gua tak rasa bercinta penting pada waktu itu. Waktu itu gua cuma bercinta dengan basikal dan juga kereta dash. Dan juga bercinta untuk pergi ke rumah kawan gua main game 'FIFA 99'. Gua pun tak paham kenapa ada juga perempuan nak cuba-cuba bercinta pada umur demikian.

Dan cerita cinta gua tamat dekat situ.

Yang selebihnya gua cuma kenal perempuan dalam masa 24 jam. Dan besoknya terus perempuan-perempuan yang gua kenal terus tak kontek gua lagi. Gua pun tak pasti. Kebanyakan salah mereka sendiri tak minta nombol talifon.

p/s: ini cerita bohong.
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

6 comments:

engineer on site! said...

gua percaya pada p/s lu ja..

_akmalraman said...

gua percaya van bronkhorst tu pemain belanda berketurunan indon.tu je

Kepala Manchis said...

pert pert..

Pert Doherty said...

babi ah tak nak caya

Pert Doherty said...

kau ni sampai bila asik nak falsafah bola..

Pert Doherty said...

kepala- kepala

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...