Dec 17, 2012

Cerita perang yang power (KONSEP)

Pada suatu hari, saya sedang bersiar-siar dia sebuah pasar yang sangat aneh. Orang di sekeliling semuanya terapung-apung. Saya tidak terapung-apung. Saya berasa sangat hairan mengapa mereka terapung-apung sedangkan mereka semua memakai kain sahaja bukan berseluar. Bagaimana mereka boleh tidak berfikir apa akan terjadi bila ada orang yang tidak terapung-apung mendongak ke atas. Tiba-tiba sahaja saya mendapat ilham untuk membuat suatu kisah adventur yang sangat klise. Ya, sangat klise. Macam Indiana Jones, orang jahat ada program, orang baik datang bantai semua sekali. Happy Ending. Dan happy ending ialah impian setiap manusia. Jadi tidak salah kalau saya membuat kisah pengembaraan yang berakhir dengan happy ending. Tak usah pura-pura la wahai manusia, kau konon-konon mahu melihat cerita yang ada twist di penghujung, tadi dalam hati sebenarnya mahu yang baik-baik sahaja. Dan sekarang aku dah kembali mendongak langit melihat perempuan-perempuan dan juga lelaki-lelaki yang terapung-apung. Mereka hebat.


Ini adalah permulaan ilham gua untuk cerita pengembaraan perang bunuh-bunuh ini. Konsepnya hero pakai motor.






Ya. Gua tahu gua tak ada bakat. Gua tak paham mekanisme enjin motor secara total. Jadi gua bedal. Gua buat motor konsep yang mengambil motosikal klasik+chopper sebagai rujukan. Memang aneh sistem motor ni. Tapi tayar belum siap. Beg pengembaraan belum siap. Enjin stim belum siap. Malahan hero cerita ni pun belum siap. Jadi. Jadi gua nak sambung buat. 



p/s: Kucing gua ni dari semalam tengok gua buat benda ni. 

Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...