Apr 17, 2012

Ninja

Hari ini gua sampai kelas lewat 5 minit barangkali.

Pensyarah sudah mula berborak hal yang tidak penting.

Gua sama dua lagi kawan cari tempat duduk.

Dapat ngam dekat sudut belakang kelas.


Tak lama pensyarah dah mula seru nama. Ini tak lain bagi kertas ujian dah siap tanda.

"Rocky", pensyarah panggil.

Semua dekat kelas buat tak tahu.

"Rocky", seru pensyarah lagi. Macam dekat klinik.

Gua bangun dan ambil kertas ujian gua.

Pensyarah tengok gua. Kemudian tengok markah gua. Lepas tu tengok gua balik.

"Tak percaya la tu", sindir gua dalam hati.

Gua balik tempat duduk

*      *      *

"Eh Pert, jom jadi ninja", kawan gua yang duduk sebelah kanan gua tiba-tiba mulakan topik perbualan. Kami memang tak berapa nak sync dengan pembelajaran dalam kelas. Jadi berborak adalah penyelesaian.

Gua pandang muka dia.

Gua angkat kening sebelah kanan.

Bukan gua tak nak berborak. Bukan gua benci nak berborak dalam kelas.

Gua tampar muka kawan gua.

"Kau ingat ini tahun bila?", gua bentak. Terus gua bangun terajang kaki kerusi dia dan kerusi terjatuh menelentang. Kepalanya terhentak pada bucu tingkap belakang kelas. Darah berhamburan tak tentu hala. Semua dalam kelas menjerit-jerit bukan kepalang. Pensyarah yang tadi sedang mengajar dengan lancar terus ke belakang kelas. Darah menghambur lagi ke serata tempat. Habis basah baju penysarah tadi dengan darah kepala kawan gua. Kawan-kawan lain juga jadi hilang pedoman bila darah menyirami wajah serta seluruh tubuh mereka. Satu kelas bermandi darah yang tak sudah-sudah keluar dari ubun-ubun kepala kawan gua itu. Ada yang siap 'bang' dalam kelas. Ada yang menangis tak henti-henti macam menghadapai hari pembalasan. Ada yang terkencing-kencing melihat keadaan kelas yang hanyir darah.

Gua terus berjalan pergi keluar kelas menuju ke masjid.



p/s: cerita ini banyak yang betul.




Kawan gua baru baca Naruto volum 5. Nak jadi apa?


Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

2 comments:

_akmalraman said...

boleh tahanlah dia punya real

cryclown said...

gua lagi suka sailormoon...
lagi best...heeeee..masyuk..siot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...