Sep 15, 2011

Gusti dan Toyota

Ada satu malam tu, Ijat pergi beli woofer. Naik kereta Kudut. Gua sama Bun duduk saja dalam kereta. Kereta Proton.

Balik beli woofer, pergi makan. Dekat 25.

Mamak pasang game Negeri Sembilan lawan Terengganu.

Tak lama ada pakcik. Pakcik janggut dia putih.  Rambut kelabu.

Datang dekat kaunter terus tukar siaran gusti. Kalau tak silap tengah hot pasal Randy Orton lawan Christian. Tapi gua tak berapa nak ikut sangat gusti sejak dah masuk 20-an. Bapa gua jelah yang masih kuat layan gusti.

Kalau gua susur balik ketahun tahun yang dah lepas-lepas, gua ingat bapa gua mesti update hal-hal gusti ni. Dari tahun Hulk Hogan, Giant, sampai la ke tahun Steve Austin sampai la ke Rey Mysterio membawak ke era Great Khali ke apa benda semua entah gua dah tak folow, bapa gua tahu semua. Tapi jenis orang tua dia tak sebut nama penggusti, tapi sebut ciri-ciri penggusti. Contoh macam Chris Benoit, bapa gua panggil dia 'yang badan kental tu'. Tapi gua boleh faham bapa gua. Sebab dia bapa gua.

Berbalik ke 25.

Kami habis makan, terus buka cerita pasal gusti. Semua nama-nama legend gusti waktu zaman sekolah rendah sampai la ke tahun sekolah menengah habis di'buka'.

Seronok bukan kepalang. Sampai 2 jam cerita pasal skill-skill gusti yang handal-handal.

*      *      *

Pukul 11 lebih.

Lepas bayar, gua terus lincah pergi kereta. Kudut awal lagi dah dekat kereta.

Gua hati ke hati kejap sama Kudut masa tunggu Ijat sama Bun sampai.

Apa yang gua hati ke hati lu tak payanh nak tahu la.

Ijat masuk kereta.

"Woih, Bun pergi masuk kereta sebelah apahal?!", Ijat gopoh berkata-kata.

"if you smelllllllll!!!!", tiba-tiba dengar orang bertempik dari kereta sebelah.


Gua sama Kudut pandang kereta sebelah. Kereta Toyota.

Kereta kami kereta Proton.

Brader dalam Toyota sengih sambil tunjuk arah Bun yang gelabah keluar dari kereta Toyota.

Barangkali sebab tadi Bun yang jerit dalam kereta tu.

"Bodoh!! malu gila la sial salah masuk keter", Bun terus bentak-bentak masuk kereta Proton.

p/s: gua suka Tombstone


Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

3 comments:

engineer on site! said...

Kah kah kah.. Kelakar gila cita lu.. ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ :p pui

Wadi AR said...

gua suke the rockk. macho kan? kesian beliau salah kete. tulahhh

Mr.Faiz said...

Ada sesiapa nak kene tinju halilintar 99 petala langit??bak datang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...