Oct 10, 2018

Sujud

"kau ok?"

"Tak ok"

"Takpe, kalau ko tak ok hari ni, esok mungkin ok"

"Aku pun fikir macam tu"

"Kau kena ingat satu, jangan bersangka buruk pada Tuhan"

"Betul, aku akan jaga pemikiran selagi boleh"

"Aku faham, ko bersedih, jadi banyakkan berzikir"

"Aku cuba, sambil sambil tu dengar lagu. hahaha"

"Takpe la, buat la cara mana pun, yang penting ko ingat pada Tuhan. Jika ko sentiasa ingat Tuhan, hati ko akan tenang, percayalah"

"Betul, bersyukur betul diberi peluang ingat di kala masih sihat"

"Takpe, rendahkan ego. Tak ke mananya dunia ni, kalau memang ada bahagian ko, Tuhan tu adil, akan sampailah bahagian ko"

"Takpe, aku dah ready untuk buangkan rasa cinta dunia. Apa yang ada di dunia ini hanya pelengkap untuk aku kembali kepadaNya"

"Kalau kau betul boleh buat macam tu, baguslah. Kalau belum sanggup, buat sikit sikit. Ingat jangan tinggal solat"

"InsyaAllah, selagi ada upaya kewajipan akan aku tunaikan, kau pula macam mana?"

"Aku? Kewujudan aku hanya bila Tuhan kehendaki untuk berbual dengan engkau, jadi kewajipan aku mungkin lain dengan engko."

"Hmm. hehe. takpe, yang penting kita sama-sama makhluk Allah, kita sama sama sujud kepadaNya"

"InsyaAllah."


Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...