Sep 23, 2012

Wawasan Liverpool ke UCL 2014

Liverpool perlu berniaga untuk menambah dana untuk membayar wang perlindungan referee. Hal ini bukan hal main-main. Perlawanan bola sepak pada abad ke-21 ini sama seperti perlawanan gusti WWE. Ia adalah hiburan semata-mata. Jadi penentu kehidupan hiburan bola sepak ini tak lain tak bukan penanung majlis bola sepak dunia. Dan downline-downlinenya tak suah cakap, semua bersangkut paut. Dari pengadil, pengurus, pemilik, pemain, penggilap bola, kontraktor membina stadium dan juga pemilik syarikat membuat jersi. Semua berkait dalam membentuk Liverpool ke tangga teratas. Dan bila difikir secara berakal, benda-benda ni berkait dengan kewangan. Jika penaung majlis bola sepak dunia mendapat habuan besar dari Liverpool, peluang untuk Liverpool memenangi liga semakin cerah.

Untuk mencapai Wawasan Liverpool ke UCL 2014, Liverpool perlu membeli syarikat membuat dadah. Paling tidak pun Liverpool perlu membuat pertanian popi secara besar-besaran. Jangan menggunakan tanah jajahan England untuk bertani popi, tapi gunakan negara bekas jajahan Soviet. Memandangkan Liverpool bertemakan merah, dan komunis juga berasaskan warna merah, perkaitan itu adalah real. Selepas berjaya menjadi pengeluar bahan asas dadah, Liverpool akan mempunyai dana yang besar untuk membeli seluruh emas di muka bumi. Dan ketika itu, Liverpool adalah kelab bola sepak yang paling kaya mempunyai nilai kewangan yang infiniti. Untuk memberikan pulangan yang lebih unsur kapitalis, Liverpool juga perlu menceburi bidang pengeluaran senjata api dan juga pembuatan peluru secara besar-besaran. Seluruh hooligan-hooligan Liverpool diberikan sejata secara percuma, dan penjajahan ke atas tanah negeri Manchester juga adalah real. Keadaan akan menjadi gila babi, dan ia akan diingati dalam buku sejarah sebagai 'Best Holocaust of the century'. Negeri Manchester akan menjadi padang jarak padang tekukur. Sama ada kelab Manchester United mahupun kelab-kelab Majlis daerah di negeri Manchester akan luput semuanya.

Banyak lagi sebenarnya teknik-teknik untuk menjadikan tontonan bola sepak hiburan ini menjadi lebih dari hiburan yang menjerit-jerit. Contohnya, Liverpool juga boleh mendominasi perniagaan Vuvuzela di Malaysia memandangkan orang-orang Malaysia bebal suka meniup vuvuzela ketika perlawanan sukan tak mengira bolasepak, badminton, takraw, snuker, mahupun sukan menembak tanah liat. Perniagaan vuvuzela di Malaysia juga adalah real.





p/s: ini bukan gua tulis
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...