Nov 4, 2010

LomograPERT: #zer0




Akhir-akhir ni gua asyik ke hulu ke hilir dengan 'Jack the Black' jalan-jalan. Jack pakai contact lens jernih. Dia ada sedikit rabun. Kadang-kadang Jack rabun malam. Kadang-kadang tak. Gua pun musykil sama ada Jack benar-benar rabun atau hanya minta perhatian dari orang sekeliling. Hari tu gua bawa Jack pergi bercuti bersama kawan-kawan gua. Semua kawan-kawan gua suka nak berkenalan dengan Jack. Tapi lupa gua nak beritahu, Jack adalah si bisu. Jadi Jack hanya mengelip-ngelipkan matanya sahaja sebagai tanda persahabatan. Gua juga kena tolong pimpin Jack ketika dia hendak ke mana-mana. Jack memang begitu gemar menyusahkan orang. Tapi Jack pernah sekali berjaya buat gua tersenyum. Mungkin dia akan terus buat aku tersenyum lagi selepas ini.






Jack Gua



Gua saje masukkan slot  lomograPERT   ni dalam Otak dan Jantung. Alang-alang ada blog. Bukan pandai mana pun gua bab-bab tangkap gambar, cuma gua nak bereksperimen je. Lu-lu orang yang pandai tangkap gambar tu jika ada terlawat ke entri ini, sila la 'sound-sound' sikit tunjuk pandai. Haha. Gua memang percaya je apa lu orang beritahu mengenai peraturan-peraturan fotografi yang lu semua tahu. Dan gua jenis abaikan perkara-perkara yang memeningkan kepala seperti demikian.

“Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.”
-Helmut Newton (German Photographer, 1920-2004)
Fuck the rules.


PERHATIAN!!: Gua di sini bukan nak memberi tutorial Lomografi atau apa-apa berkaitan. Gua hanya nak menulis pasal hal yang gua buat berkaitan Lomografi.

Gua rasa gua takde apa-apa hasil pada kali ini. Sebab filem masih belum dicuci. Ada lagi 3 roll tersadai. Gua nak cuci time balik kampung nanti.

maaf ini hanyalah Faux Lomo
Tunggu siap cuci 3 roll ni.

p/s: .....Sabar
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

5 comments:

Kepala Mancis said...

lpas kosong....satu...

Pert Doherty said...

#satu

Lucid Ikemal said...

hahahaha. style. jack ada filter flash tak? kalu ada lagi hensem

Aponghaziqdoyle said...

senang je nak men camera nih...cuma petik butang tu..dah dapat gambar

bayang hitam said...

kau pernah ambik gambar :jack black"? dia comel..pasti bergaya dengan kamera jack kau...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...