Jan 4, 2010

Kisah Lipan Yang Sedih

Pada pagi tadi.. Aku terkejut dari tidor setelah terdengar suara Pete Doherty, "Did you see the styslish..."... Aku pun bangun dengan relax-relax. Amik tuala pegi ke bilik mandi.. Lalalala menyanyi.. Sambil lihat kawan-kawan aku masih terbongkang.. kerana subuh pon belum masuk lagi waktu tu.. ada la dalam kol 5.30 lebih kurang..

Macam biasa la bangun pagi, kencing dulu. Pastu aku gosok gigi.. Lalalala sambung nyanyi lagi... Amik syampu Pantene, aku pon syampu rambut.. Lalalala... erk.. aku ternampak sesuatu yang bergerak-gerak di hujung dinding.. Dalam mata masih kabur-kabur di pagi hari.. aku cuba mgamati apekah entiti yang sedang bermain-main di hujung sana... Oh wat der fuk.. LIPAN!!..






Rajah 1: Lipan

Aku sememangnya seorang yang fobia terhadap binatang bernama lipan ni. Kerana ada pengalaman ngeri (lain kali akan diceritakan) bersama lipan ni. Dengan segera, aku mencapai tuala dan keluar dr bilik mandi. Aku mencapai pisau, sambil tu aku teringat yang pisau aku tumpul. Segera aku capai pula lesung batu.. Yeah!! Senjata yang menakjubkan untuk membunuh lipan.. Haha..


Rajah 2: pelan tandas ketika kejadian berlaku


Ape lagi aku pun... SERANG!!!!

Haha.. Mula-mula, aku potong guna pisau.. Tapi jangkaan aku tepat yang pisau tu memang tumpul.. Masa aku tekan mata pisau tu kat badan lipan ni, dia sempat nak melilit kat pisau tu.. Celaka.. Nasib la pisau ni panjang gak.. Aku tenyeh gak.. kepala dah agak penyek di situ.. Haha.. (Gelak gaya Joker).

Tengok dia dah slow mengeliat, aku pon lepas la pisau.. Peh wa cakap lu, mentetel beb lari.. Ha. Ha. Ha.. Beliau belum sempat berlari jauh.. Tiba-tiba datang satu objek keras dan berat.. Yeah.. Sebahagian badannya sudah leper dan melakat di atas lantai bilik air aku.. Kemudian letusan kedua.. bertambah penyek dan kemudian aku bagi lagi hentaman lesung tu.. hamik kau jajan.. jadilah kau sambal belachan.. Sekian terima kasih...


Cerita Lipan lain di Blog @hatitupai


haha.. silakan baca..
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

8 comments:

Anonymous said...

abes la nk masak cemana kalau sisa lipan tu meresap kt dalam anak lesung?

-pakli-orang-kaya-selatam-

Useriez said...

haha.. smart gambarajah~

Pert Doherty said...

To pakli-orang-kaya-selatan

haha.. ake lenjan je.. idup lagi ni aku.. haha.. rasa manis2 sikit kot. hahaha

Pert Doherty said...

to Useriez,

haha.. tq2.. snang cket org nak paham (konon2nye la).. haha

Tupai Karan said...

Kah3 hg lg kejam dr aku. Cam aku tenyeh guna brus jamban ja sbb tangkai pjg xsempat dia panjat geget tgn aku..

Hg penah komen kat entry lipan aku gak :
http://tupaikaran.blogspot.com/2009/05/aku-tak-gemarkan-lipan.html
:)

Pert Doherty said...

to tupai karan bahaya btol lipan ni.. haha tapi nasib bek dia buta x nampak aku pg amik lesung.. haha...

safwan ramli said...

rumah pon da mcm zoo...x heran la ade lipan...hahahaha...silap aribulan,binatang bname babi pon bleh ade dlm umah tu...hahaha

Pert Doherty said...

haha.. to wewet.. cilaka... ko xcensor langsung ayat2 ko.. haha.. jahanam tol.. woi.. dulu pon ko duduk situ la siyel.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...