Apr 8, 2015

Radang

Pada suatu hari, ada satu kawan bercerita mengenai hal hal kematian.


saya pun mendengar dengan baik persis seorang lelaki berpendengaran kucing. Saya pun tidak semena-mena menjadi peka terhadap siaran cerita kantonis yang pelakon utamanya ialah Jordan Chan. Saya tiba-tiba jadi tahu sarikata yang bakal keluar.

Kemudian saya rasa kawan saya tadi itu entah di mana.

Saya kemudiannya dilambung ombak.

Hal menjadi kelam kabut. Saya secara tidak tahu menahu boleh pula tidak rasa kelam kabut, saya cuma steady melayan lambungan ombak tersebut. Pada ketika itu jugalah saya teringat saya sedang mengalami radang tekak. Jadi saya befikir perlahan lahan macam mana hendak mengurangkan kesakitan pada tekak hingga ke saluran nafas. Saya tiba tiba terperasan yang saya berada dalam laluan pernafasan badan saya sendiri, saya nampak benar kerosakan yang dibuat oleh virus, dan ada suatu virus berbentuk semacam lipan dan kaki kakinya tercacak pada daging dalam salur nafas saya. Saya apa lagi, terus menegur cara baik lipan tersebut. Lipan itu pun beredar ke mana entah. Yang saya tahu ada tinggalan luka daripada tikaman kaki kaki lipan itu. Jadi saya cuba gunakan kuasa minda menyambungkan semula sel sel yang telah terkoyak. Hal ini sungguh tidak masuk akal.

Say beristighfar dalam dalam. Takut takut ini ujian dari tuhan nak menguji betapa riaknya saya jika boleh mengubati penyakit sendiri.

Namun, saya bersyukur benar kerana keradangan tekak saya sembuh.



p/s: gua pakai internet Ed. ahaks.
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...