Apr 23, 2014

Joe Strummer dan Panggong Punggok

Sebenarnya gua lapar ni. Dan sekarang gua nak buat poster Panggong Punggok ni. Dan lapar ni doh. Lapar gila ni. Aku rasa ketiak pun bukan main berpeluh lagi menaip sambil lapar ni.

Semalam gua bancuh akrilik bukan main terlebih lagi. Gua jadi berang dengan kejadian kejadian tidak munasabah di dunia, sebagai contoh remaja membunuh ibu sendiri. Itu apa bende tu? Gua tak tekankan isu dosa pahala dekat sini, pasal akaun tu tak ada bukunya, boleh tengok dividen ke, tapi ini isu manner. Etika bende bende gini kena ada, kalau tak sampai bila manusia asik nak mengagungkan alien.

Dan bila lapar memang gua menaip tak tentu hala. Kadang gua ingat real jugek tindakan gua menahan lapar ni, sekurang kurangnya dajal hendak merasuah gua dengan makanan pun boleh putus asa ni.

Pasal akrilik gua bancuh lebih tu macam gini cerita dia.



Dan sekarang akibat menyapu cat dahulu kemudian baru melakar, tangannya sudah seperti bapuk.

Saya baru baru ni terbuka instagram kawan saya, saya sungguh kagum dia sambung melukis. Saya harap sketch booknya yang dibeli pada tahun 2012 yang gambar depannya ada gas-mask tu semakin penuh. Saya sungguh bersyukur beliau kembali melukis, malah semakin handal. Saya doakan dia dapat buat buku kartun. Kalau boleh saya nak jadi pelukis latar belakang buku kartunnya. itu sahaja.

Tapi sampai sekarang saya nak cuba memberbaharui perbendaharaan kata saya mengenai ayat penutup ketika memberi ucapan berbahasa inggeris, balik balik "That's all for today", aku rasa berang ni.. aku berang ni. Bende entah.

Tapi ni serius ni lapar woi.

p/s: kamera ni apahal macam syaitan ni dia punya gambar ni. 
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

1 comment:

ZAR said...

Em kira real la juga Joe Strummer tu. Kesian The Clash.kakakak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...