Jun 26, 2016

Arabisasi

Banyak sebenarnya gua nak tulis bulan romadon ni. Banyak benda. Tapi ada baik kadang kadang gua tak perlu rilis semua. Kadang kadang cukuplah kalau gua tulis perkara perkara yang tak bermanafaat.

Pada suatu zaman dahulu, ketika rage, semua benda saya hendak marah, semua saya nak ekspres dalam tulisan. Tapi bila usia dah semakin lanjut, ada perkara yang kita mula faham yang ada beberapa perkara hanyalah paradoks. Jadi tak perlulah nak buat apa pun. Ada juga yang kita marah itu sebenarnya qada' dan qadar. Jadi buat apa marah marah. adalah baik kalau gua bertarawikh, yang utama buatlah perkara perkara baik. Kalau tak boleh buat baik, baringlah.. nescaya banyak perkara buruk dapat dihindar.

kah kah kah..

"lu nak ke mana?"

"gua nak pergi iftor"

"mana?"

"ntah, gua ikut kawan gua je ni, biasalah sekarang kan scene iftor tengah naik"

"bapak kaulah arabisasi"

Jadi gua pun lekas lekas mencari air tembikai dan kuih muih yang rilek.

*      *      *

Akhir akhir ni gua memang dah tak boleh nak menulis pasal perkara-perkara yang baik. Jadi gua ambil jalan supaya tidak menulis langsung supaya manusia tidak terpengaruh dengan jalan sesat yang gua sampaikan.




p/s: sebenarnya gua takda masalah pun dengan scene iftor.. gua faham iftor ni perkataan arab. dan babi apa gua tulis tak sedap langsung ni. sebenarnya gua tulis sebab gua tak sangka blog ni masih ada pembaca. kah kah kah kah..
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...