Aug 16, 2013

Bau

"Kalau kau nak tahu, tekak biar ada pedas pedas sikit baru ngam nak isap rokok.", gua berseloroh sambil mulut masih mengunyah-ngunyah saki baki popia simpul.

Pejal pandang gua. Pandangan yang bercampur baur.

"Bau kau punya rokok ni mengingatkan aku pada kerja kahwin, stail pakcik pakcik rewang sampai malam sambil pekena kopi", terang Pejal panjang lebar sambil menyoroong motor mendekati gua yang baru saja nak masuk kunci.

"Rokok benda kau isap ni? Sury eh?", sambungnya lagi sambil mengaju soalan.

"Aah" gua jawab pantas sambil menyala rokok.

Kemduan Pejal pantas berlalu denga motosikalnya.

Asap kian berkepul kepul. Kelihatan dalam kegelapan senja itu, satu gumpalan tumbleweed bergolek manja melintasi pandangan mata gua.

P/s: dan kau ni tidur ke apa kata nak makan ayam penyet

Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...