Dec 7, 2011

Main Europa League pun bagus.. Kah kah kah

Kebas. Dari kaki sampai ke rusuk macam tiada apa-apa.

Gua nampak Botak.

"Tak, kau pergi tengok nombol plet kereta tu!!!, Salin!!", itu saja yang gua terfikir pada waktu yang boleh dikatakan genting. Walaupun otak gua berfikir tentang menelefon ambulan.

Botak gegas kejar kereta. Gua nampak dari jauh kereta Kancil model lampu petak warna silver kusam. Dan barangkali itu kereta kompeni. Gua ada nampak satu stiker dekat pintu depan kereta tu ada tulis alamat stail macam teksi. Dan gua yakin betul dekat Malaysia, mana ada teksi pakai kancil. Gila.

Last mata gua dapat tangkap, plet kereta tu bermula huruf 'J'.

Gua dah longlai betul.

*      *      *

Baru gua tahu macam mana rasa kena tembak macam mana. Kalau tak silap, penembak itu mengguna pistol jenis revolver Taurus M44. Penembak tu nampak pro walaupun dah berusia. Tembakan dari jarak kurang dari 10 meter. Kena berdekatan pada tulang belakang. Sebelah kiri kalau dilihat dari belakang badan. Daya hentakan peluru menembus masuk ke dalam badan ada satu macam rasa yang kalau boleh dibuat perbandingan adalah seperti 'screwdriver ditikam laju sambil membuat putaran'. Tak faham tak mengapa.

Kau tahu apa rasanya waktu duduk dekat kedai makan sedang kau berbual kena tembak?

Tembakan pertama dituju pada kepala gua. Gua selamat sebab gua pakai helmet perang yang entah dari mana gua dapat pun gua tak tahu. Berdengng jugak la. Manakan tidak, kau tahu daya hentakan peluru yang keluar dari pistol jenis revolver macam mana? Bukan macam pistol semi-automatik jenis yang peluru simpan sekali 20 tu. Lain la cerita pasal pistol Israel tu. Itu gila punya orang bikin. Satu magazin peluru untuk pistol Isrel tu pun cuma boleh simpan 7 peluru. Kau boleh bayang berapa besar dia punya kelongsong peluru untuk simpan bahan letupan? Sama la macam revolver Taurus M44 ni.




Kalau ikut lojik, gua dah mati itu hari.

Tapi gua masih ada misi belum gua tunaikan. Jadi tuhan tu maha mendengar, dia tahu gua nak sesuatu.

Jadi gua masih hidup.

Tapi satu gua hairan, apasal orang ta yang tembak gua tu boleh bawak ke hulu ke hilir pistol. Padahal dekat scene dekat Malaysia.


*      *      *


Gua turun bawah.

Tengok wallpaper pada laptop gua dah berubah.

Setan.


p/s: kau dah tahu datang rumah aku, kejut la setan.

Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

6 comments:

syafiq_lomotech said...

wa nampak macam artrage la wallpaper baru lu tu.

engineer on site! said...

Pert vabi - boya ler tu... Kah kah kah

Pert Doherty said...

syafiq lomotech

bunyi artrage tu power..

Pert Doherty said...

ni kerja setan, tirah.. ni kerja setan..

ayob said...

cantik jugek tulisan aku.

Pert Doherty said...

babi stalker

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...