Oct 12, 2011

Bunga & Hari Jemaat

Hari jemaat lalu, Bunga bawak kereta hitamnya kesekolah..

Bunga pegi sekolah pkol 8 pegi..
Kelas bunga setat pkol 8.30..
Bunga parking kereta 8 suku pegi..
Bunga parking di parking keta setuden

Bunga masuk kelas..
Bunga belajar supernode!
Habes kelas bunga pkol 10..
Bunga pegey makan..

Asalnya Bunga dah tade kelas
Tapi Bunga setuden repiet ilmu hisab..
Bunga kena pegi kelas repiet ilmu hisab..
Bunga masuk kelas ilmu hisab lewat sebab Bunga pegey makan kat kantin..

1030 kelas ilmu hisap setat..
Bunga tak masuk lagi kelas ilmu hisab..
1059 baru Bunga sampai kelas ilmu hisap..
Kelas ilmu hisap tingkat 13..

Ok.. Bunga belajar limit-limit..
Bunga bengang, Bunga kena belajar benda sama dua kali..
Tape Bunga sabar..
Bunga amik gunting..
Bunga bukak saloon utk diri sendiri kt belakang kelas..
Bunga potong rambut cabang bunga..
* pemalas punya Bunga! Belagak tak maw belajar!

1230 kelas ilmu hisab habes..
Ok Bunga nak balik..
Bunga malas nk melepak-lepak hari jemaat ni..
*bagus betul bunga xkuar ngeteh

Bunga bawak kete hati-hati
Sampai rounbot..
Bunga duduk line tgh..
Rounbot tengah jem!.. Dem!
Tetiba ada keta Saga bml sailang jalan Bunga..
Saga bml tu nak g kiri..
Dgn pantas lepas sailang Bunga..
Tetiba saga bml tu brek..
Bunga dengan tegamam tekan brek dalam halaju 20km/j..
2 saat lepas tu Bunga dengar bunyi..
Bunyi bunga api kat langit.. * ok ini gua tipu!
Doom.. Bunga dapat buah tangan lagi..
Bunga senyum tergejut..
Tape puas ati kalau dapat pun bukan dari orang misteri lagi.. Bunga redha..

Ok, Bunga tergejut, tapi bunga cool..
Bunga jalan depan sikit..
Bunga parking tepi..

Ok bunga keluar kete..
Kelihatan makcik / nenek..
Pakai tudung macam mak limah keluar dari kete..
Bezanya rambut kaler merah darah..
*fuyoooo, rok makcik ni..

Bunga pegey tanya makcik..
" Makcik ok ✖ ? , makcik cedera memana? "
" Mak cik ok ja.. Adik ok? Tu la tadi orang depan berek mengejut" jawap makcik tu..
" Owh takpalah.. Nk buat mcm mana.. Takpalah kete saya sikit je lampu retak.." Kata bunga
" Hurm takpalah.. Makcik pun bumper sikit ja "
" Mintaak maaf ya makcik " jelas Bunga lagi
Makcik tu masuk kete senyum, pastu blah.. Kelihatan makcik tu nak cepat, bunyi loceng kerete kedengaran jalan dihalang di belakang..

Bunga dalam keadaan tegamam.. Bawak kete balik umah terus sambil gigil-gegel..
Sampai rumah bunga check buah tangan yg makcik bagi..

Chantek kan buah tangan dari makcik T_T




p/s : berhati-hati di jln raya! jahanam! apa salah bunga pada hari jemaat?
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

1 comment:

Kepal Man said...

bunga pegi semayang jumaat tak ni bunga?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...