Sep 7, 2009

Adobe Illustrator : Cigarette in box

Hari ni aku bereksperimen dengan Adobe Illustrator lagi. Dengan menggunakan kotak rokok sebagai subjek. Imej di bawah telah diambil dengan sengaja tanpa meminta kebenaran melalui Google Image search.

PERINGATAN!! : Merokok membahayakan kesihatan


Aku tak sempat la nak tunjuk step by step benda ni. Cuma yang utama, aku hanya menggunakan "Pen tool" dan "Live paint" saja dalam Adobe Illustrator ni. Ala, yang aku buat ni, dalam Paint pon boleh buat gak. Poyo je lebih aku ni nak tunjuk-tunjuk lak. Budak umur 5 tahun pon reti.


Kotak rokok sebelum diwarnakan



Selepas diwarnakan


Ok la.. Kepada sesiapa yang minat bereksperimen dengan Adobe Illustrator ni jugak, boleh la komen-komen kat bawah.. Boleh kongsi-kongsi pendapat ke pae je la. haha..

mmmmm.. xtau nak cakap ape lagi.. haha.. Sekian..
Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

7 comments:

zlam said...

Boleh juga ide dan tipsnya..., cuma aku tak punya software Adobe Ilustrator

Pert Doherty said...

to zlam.. haha, aku hanya guna Adobe Illustrator yg pirate.. hanya untuk latihan sahaja.. bukan aku berniaga.. boleh mencuba.. nanti lain kali aku senaraikan laman-laman yang bagus mengenai Adobe Illustrator ni..

Useriez said...

weh, bg aku software Adobe Illustrator bleh??
or bg link utk download pun x pa..

Pert Doherty said...

To useriez, kalo ko nak dtg umah aku, Installer Illustrator CS2..

kalo link CS4..
ni version portable:
Adobe Illustrator CS4

try la mana2.. :)

Fontonk said...

kalau aku dwnload je illustrator kat internet, boleh pakai ke?

Pert Doherty said...

aku download gak.. tp pakai toren.. boleh je pakai..

azman hairudin said...

vector art! aku suka.slalu gak buat.kt blog aku ade satu gamba motor aku buat guna adobe illustrator ni.nice~ try buat muka org plak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...