Jun 15, 2013

Sentimental 2013

"Helo, kat mana tu?", makwe dia telefon.

"Kat kedai ni dengan Pert", dia jawab.

Gua hirup air. Kami tonton gusti secara tak serius.


*       *       *

"Helo, kau kat mana tu?", kawan dia telefon.

"Aku kat warung depan mesjid ni, dengan Pert", dia jawab.

Gua makan goreng pisang. Sambil dia melukis atas meja warung.


*      *      *

"Kau nak keluar pergi mana?", mak dia tanya.

"Nak pergi kedai, lepas tu minum kejap dengan Pert", dia jawab.

"Pergilah", maknya membenarkan kerana tahu Pert itu luhur pekertinya.


*      *      *

"Woi, datang sini kejap", seorang kawan telefon.

"Apahal?", dia jawab.

"Ni, Pert ni tadi keluar tak balik-balik, aku risau dia eksiden ke apa ke", kawannya menerangkan.

"Kau tunggu", dia terus keluar ambil kereta dan meluru mencari Pert.


*      *      *


"Weh, pinjam duit doh, gua nak bayar yuran ni", gua meset dia.

"Kau ok tak, aku ada 300, kalau kau nak 400 pun boleh", dia terus telefon.


*      *      *


"Kau tahu tak jalan nak pergi tempat temuduga kau?", dia tanya.

"Tak", gua jawab.

"dah jom", dia dan gua terus masuk dalam kereta meluncur di lebuh raya.



p/s: Hari ini dia ada majlis. saya tidak hadir. Saya harap dia gembira selalu. :) Banyak kalau nak ditulis satu persatu. Tapi pada gua tak perlu untuk kali ini. Dan bila gua baca balik entri ni, macam setan pun ada. Kah kah kah. Mungkin bila kita semakin meningkat usia, kita akan jadi sentimental secara tak fasal-fasal.  

Ni iklan datang dari mana ni? Cis!

2 comments:

ayob said...

kakakaka babinya

engineer on site! said...

ayob.. sori doh aku pun xsempat hadir..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...